A kép forrása: Formula
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Trükkös megoldásra lettek figyelmesek a McLaren hátsó szárnyánál a bakui F1-es futamon: újra fókuszba kerülhetnek a hajlékony szárnyak…
Oscar Piastri győzelme Charles Leclerc ellen az Azerbajdzsáni Nagydíjon több tényezőnek köszönhető: a Ferrari előnyének elolvadása a bokszkiállások után, Piastri merész bevetődése az 1-es kanyarban és Leclerc védekezésének hiányosságai. Leclerc nem tudott hatékonyan visszatámadni a McLarent, részben a McLaren hátsó szárnyának speciális kialakítása miatt, amelyről Piastri fedélzeti kamerás felvételein látszottak bizonyítékok. Az FIA vizsgálja a hátsó szárnyak rugalmasságát, de ezekre a vizsgálatokra még nehéz statikusan meghatározni az eredményeket. A McLaren „mini-DRS”-nek elnevezett speciális megoldása a légellenállás csökkentésére szolgál, ami előnyt jelent végsebességben az egész pályán. A trükkös szárnykialakítás mellett más csapatoknál is tapasztalhatók hajlítások, de csak a McLarennél emelkednek meg a terelőlapok sarkai a nagy tempó alatt.